۰٫۱۲۹
۲٫۲
۰٫۰۲۸
متغیر ساختگی اجتناب از کاهش سود در متغیر ساختگی کاهش فروش در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش
γ۲
۱٫۰۹
۱٫۸۱
۰٫۰۶۹
ASINT در متغیر ساختگی کاهش فروش در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش
۲δ
۰٫۴۸-
۳٫۸۶-
۰٫۰۰۱
متغیرساختگی کاهش درآمد در دو دوره متوالی در متغیر ساختگی کاهش فروش در لگاریتم نرخ رشد درآمد فروش
۱δ
۰٫۱۳
۲٫۲۲
۰٫۰۲۶
آماره های موزون برآورد مدل پژوهش
آمارهی F
۲۳۳٫۰۷
دوربین واتسون
۲٫۲۴
احتمال آمارهی F
۰٫۰۰۰
ضریب تعیین تعدیل شده
۰٫۷۰
بنابراین ضرایب مدل انگیزه اجتناب از کاهش سود را به صورت زیر تصریح مینماییم.
ΔlnOCit = ۰٫۰۲۵ + ۱٫۸ EDECit + { ۰٫۷۴ +۰٫۱۲۹ EDECit } ΔlnREVit + { (۰٫۱۸) +۱٫۰۹ EDECit +۰٫۱۳ SUC-DECit+(0.48) ASINTit }×REVDECit ΔlnREVit + εit
طبق جدول (۴-۶)، با افزایش سطح فروش به میزان ۱%، لگاریتم نرخ رشد هزینه های عملیاتی ۰٫۷۴% افزایش مییابد. همچنین با کاهش ۱% سطح فروش، هزینه های عملیاتی، به میزان ۰٫۵۶% (۰٫۱۸- ۰٫۷۴) کاهش مییابد، که نشاندهنده وجود رفتار چسبنده هزینه های عملیاتی است.
همانطور که نتایج آزمون مدل اجتناب از کاهش سود نشان میدهد، مقدار ضریب γ۲ ، (۱٫۰۹) برآورد شده است که مثبت بوده و در سطح اطمینان ۹۵% معنیدار میباشد. با این مقدار γ۲ و بر اساس توضیحات، فرضیه اول برای انگیزه اجتناب از کاهش سود (انگیزه اجتناب از کاهش سود، منجر به کاهش چسبندگی هزینهها می شود.) تأیید می شود.
همچنین، مجموع ضرایب γ۲ + γ۱ (۱٫۲۱۹=۱٫۰۹+ ۰٫۱۲۹) برآورد شده است که مثبت بوده و تقریبا ًدر سطح اطمینان ۹۵% معنیدار میباشد. با این مقدار مجموع ضرایب و بر اساس توضیحات، فرضیه دوم برای انگیزه اجتناب از کاهش سود (با کاهش سطح فروش، مدیران در صورت تمایل به اجتناب از کاهش سود، هزینهها را سریعتر از زمانی که انگیزهای برای آن ندارند، حذف می کنند.) نیز تأیید می شود.
P-value (γ۱ ) = ۰٫۰۲۸
P-value (γ۲ ) = ۰٫۰۶۹