جدول 4- 4)توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس درآمد
نمودار 4- 4)توزیع فراوانی افراد مورد بررسی بر اساس درآمد
4-3- آمار استنباطی
4-3-1- بررسی فرضیات
4-3-1-1- فرضیه اصلی
عناصرچهارگانه استراتژی بازاریابی در بازارهای الکترونیکی تاثیر معنی داری دارند.
فرض صفر: عناصرچهارگانه استراتژی در بازارهای الکترونیکی تاثیر معنی داری ندارند.
فرض يک: عناصرچهارگانه استراتژی در بازارهای الکترونیکی تاثیر معنی داری دارند.
همبستگي پيرسون | آماره |
ميزان ضريب همبستگي | 0.897 |
سطح معناداري | 0.000 |
جدول 4- 5) همبستگي براي آزمودني ها در عناصر 4گانه استراتژی
نتایج به دست آمده در جدول بالا نشان می دهد که همبستگی بین متغیرها مثبت است. یعنی با بالا رفتن بهره گیری از بازارهدف وبازاریابی الکترونیکی ظرفیت تولید و ارائه خدمات افزایش می یابد و بالعکس.همچنین میزان این همبستگی معنادار است چون در میزان ضریب همبستگی 0.897 سطح معناداری مشاهده شده(0.000)کوچکتر از 0.05 است. بنابراین فرضیه ی ما مبنی بر معناداری بین متغیرهای استراتژی بازاریابی با میزان اطمینان 0.95 و میزان احتمال خطای 0.05 تایید می شود.یعنی فرض صفر رد می شود و فرض مخالف تایید می شود. تایید می شود که عناصرچهاگانه استراتژی بازاریابی در بازارهای الکترونیکی تاثیر معنی داری دارند.
4-3-1-2- فرضيه اول
بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
فرضصفر: بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود ندارد.
فرضيک: بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
همبستگي پيرسون | آماره |
ميزان ضريب همبستگي | 0.832 |
سطح معناداري | 0.012 |
جدول 4-6) همبستگي براي آزمودني ها درمتغيرهای استراتژی بازاریابی مبادله ای
نتایج به دست آمده در جدول بالا نشان می دهد که همبستگی بین متغیرها مثبت است. یعنی با بالا رفتن بهره گیری از مدل های بازاریابی و تولید جهت ارائه خدمات میزان نمره درحجم فعالیت های سازمانافزایش می یابد و بالعکس.همچنین میزان این همبستگی معنادار است چون در میزان ضریب همبستگی 0.832 سطح معناداری مشاهده شده(0.012)کوچکتر از 0.05 است. بنابراین فرضیه ی ما مبنی بر معناداری بین متغیرها با میزان اطمینان 0.95 و میزان احتمال خطای 0.05 تایید می شود. یعنی فرض صفر رد می شود و فرض مخالف تایید می شود. بر اساس تحلیل های انجام شده می توان پذیرفت که بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای دربازارهای الکترونیکی رابطه معنی داری وجود دارد.
4-3-1-3- فرضيه دوم