زمانی
عنوان پژوهش
یافته های پژوهش
طهرانی و هادی زاده
(۱۳۸۷)
بررسی رابطه بین سبک های عمومی تصمیم گیری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی
بین سبک های تصمیم گیری عقلایی و شهودی رابطه معنی دار منفی ، بین سبک تصمیم گیری شهودی و آنی رابطه معنی دار مثبت وجود داشت .
رمضانی نژاد و همکارانش
(۱۳۸۸)
مطالعه ارتباط بین جو سازمانی با میزان تحلیل رفتگی شغلی معلمان تربیت بدنی مدارس شهر رشت
هر چه جو سازمانی بازتر باشد، از فرسودگی عاطفی کاسته می شود.
پورکیانی و همکاران
(۱۳۸۸)
بررسی رابطه بین جو سازمانی گرو ه های تربیت بدنی و روحیه کار آفرینی در دانشگاه های ایران
نتایج نشان داد که دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی به جو سازمانی باز،گرایش بیشتری داشته اند
محمدی
(۱۳۹۰)
بررسی رابطه منابع قدرت مدیران با کارآفرینی کارکنان شهر زاهدان
بین منابع قدرت مدیـران با کار آفرینی کارکنان رابطه مستقیم و معناداری مشاهده شده بود.
طهماسبی و همکاران
(۱۳۹۰)
بررسی رابطه بین استفاده مدیر از انواع قدرت با اثربخشی و تعهد سازمانی دبیران آموزش و پرورش شهر شیراز
رابطه بین مدیریت قدرت و اثربخشی معنادار بوده و از طرف دیگر مدیرت قدرت با تعهد سازمانی رابطه معنادار نداشته است.
قاسمی مدانی و حمیدی
(۱۳۹۰)
بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و سبک تصمیم گیری مدیران مدارس راهنمایی استان قزوین
بین هوش فرهنگی مدیران و سبک عمومی تصمیم گیری مدیران مدارس راهنمایی استان قزوین رابطه معناداری وجود دارد
فصل۳
روش اجرایی تحقیق
۳-۱ مقدمه
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظهای پیدا کردهاند. این روندها و حرکتها سبب شده است که برای بررسی رشتههای مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود. (ایران نژاد پاریزی، ۱۳۷۸) از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقتیابی است استفاده از یک روش تحقیق مناسب میباشد و انتخاب روش تحقیق مناسب به هدفها، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی بستگی دارد و هدف از تحقیق دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسشهای تحقیق است (خاکی،۱۳۷۹).
۳-۲ روش تحقیق
به طور کلی روشهای تحقیق در علوم رفتاری را میتوان با توجه به دو ملاک تقسیم کرد.
الف - هدف تحقیق
ب - نحوه گردآوری دادهها
بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است.