نقاط قوت
نقاط ضعف
در جدول ماتریس ارزیابی عوامل داخلی۱۰ مورد ضعف جدی مورد شناسایی قرار گرفته و بیان شدند.
در جدول ماتریس ارزیابی عوامل داخلی ۱۰ نقطه ضعف جدی مورد بررسی قرار گرفتند.
فرصت ها
SO
WO
درجدول ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ۱۰مورد فرصت جدی شناسایی و معرفی شده است.
با مقایسه این دو عامل به این نتایج دست می یابیم:
جامع بودن دانشگاه در استان به عنوان دانشگاه مادر و همجواری و استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه های دیگر می تواند محقق شود .
استفاده از تکنولوژی های نوین و پرداختن و سرمایه گذاری در بخش آموزش های مجازی
رشد کمی وکیفی مقالات و پژوهش ها و غنی بودن دانشگاه در بخش حقوقی و قضایی.
توجه مسئولین دانشگاه به توسعه فن آوری اطلاعات که منجر به آشنایی و پیشرفت دانشجویان، اساتید و کارمندان می شود.
توجه تخصص گرایی دانشگاه با وجود فارع التحصیلان خوب در رشته های متعدد در استان.
پرداخت به موقع حقوق و دستمزد اساتید دانشگاه با جذب منابع مالی متنوع محقق می شود.
با مقایسه این دو عامل به این نتایج دست می یابیم:
کم توجهی به کیفیت آموزش و عدم انعطاف در برنامه های آموزشی با همجواری و استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی معتبر همخوانی ندارند.
سرمایه گذاری در آموزش های آزاد و مجازی بدون برنامه ریزی برای استفاده از تکنولوژی های برتر امکان پذیر نیست.
غنی بودن در بخش پژوهش دانشگاه بدون داشتن استراتژی خاص امکان پذیر نمی باشد.
رشد بودجه IT با توسعه خدمات میتواند با توسعه خدمات الکترونیکی و ارتقای فرم های الکترونیکی محقق شود.
در صورت داشتن منابع مالی پایدار و استقلال مالی کمبود اعتبارات و بودجه تخصیص داده شده را جبران کند.
تهدیدها
ST
WT
در جدول ماتریس ارزیابی عوامل خارجی ۱۰ مورد از تهدیدات جدی مورد بررسی قرار گرفتند.
با مقایسه این دو عامل به این نتایج دست می یابیم:
به دلیل تنوع در رشته های تحصیلی در دانشگاه با مدیریت صحیح می توان پایین بودن انگیزه پژوهشی و آموزشی دانشجویان را کاهش داد.
اگر از تکنولوژی های نوین در سیستم بین دانشگاهی استفاده کنیم می توان به بانک اطلاعاتی پژوهشی در استان دست یافت.
عدم ارائه مشاوره شغلی و تحصیلی می تواند یکی از دغدغه دانشجویان نسبت به اشتغال پس از پایان دوره تحصیلی باشد.
توجه و اهتمام مدیران دانشگاه به توسعه فناوری و اطلاعات می تواند پایین بودن توجه حوزه امنیت فناوری اطلاعات را از بین برد.
توجه به تخصص گرایی در دانشگاه می تواند ضعف سیستم آموزش کشور در تربیت نیروی انسانی کارآمد را مهار نماید.
با مقایسه این دو عامل به این نتایج دست می یابیم:
کم توجهی به کیفیت آموزشی می تواند یک عامل اساسی در پایین بودن انگیزه پژوهشی و آموزشی دانشجو باشد.
نبود ساختار مناسب جهت خمایت و پشتیبانی طرح های پژوهشی می تواند بین نیازهای جامعه با تخصص فارغ التحصیلان فاصله ایجاد کند.
با وجود نداشتن یک استراتژی خاص در پژوهش نمی توان بک یک بانک اطلاعاتی جامع در این ضمینه دست یافت.
ضعف سیستم آموزشی کشور در تربیت نیروی انسانی کارآمد در مدیریت مشارکتی و علمی هم اثر گذار بوده است.
وجود تورم در جامعه می تواند منجر به کمبود اعتبارات اختصاص یافته به دانشگاه گردد.
۱۱-۴. تدوین شاخص ها از منظر مالی، پژوهشی، آموزشی