ردیف
محقق یا محققان
عنوان تحقیق
۱
خانمحمدی و محمدی، ۱۳۸۵
طراحی مدل ارزیابی اثربخشی رسانههای تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده
نتایج تحقیق: تبلیغات یکی از عوامل حیاتی در موفقیت یک سازمان است، به طوری که تدوین برنامه های تبلیغاتی بایستی با در نظر گرفتن عوامل تاثیرگذار در فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده - از جمله عوامل آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی مانند عوامل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و موقعیتی جامعه، خصوصیات فردی مصرف کننده یا عوامل روانی و شخصی و اهداف بازاریابی سازمان-انجام شود. در این مقاله یک مدل دینامیک برای ارزیابی اثربخشی رسانههای تبلیغاتی بر رفتار مصرف کننده ارائه شد. در این مدل برنامه ریزی تبلیغات بر اساس شناسایی عوامل درونی و بیرونی سازمان و تاثیرات متقابل آنها بر یکدیگر با نظر خواهی از خبرگان و با بهره گرفتن از مفاهیم منطق فازی اجرا گردید. به منظور تخصیص بهینه بودجه به رسانههای تبلیغاتی از یک مدل تصمیم گیری چند شاخصه نیز استفاده شد.
۲
صنایعی و شافعی، ۱۳۸۹
تحلیل و پیش بینی رفتار خرید مشتریها براساس تئوری کارکردی نگرش
نتابج تحقیق: یافتههای پژوهش نشان داد بر حسب تئوری کارکردی نگرش، نگرش هر فرد کارکردهای دانشی، ارزشی، انتفاعی و تدافعی دارد. مشتریها کالایی را میخرند که با باورهای فردی و ارزشهای اجتماعی یا فردیشان همخوانی داشته باشد و به طور کارآمد برای فرد سودآوری داشته و بتواند از هویت فردی و جمعیاش دفاع کند. ازطرفی این چهار عامل نیز به نوبه خود به طور قابل ملاحظهای از عوامل فردی مانند انگیزه، شخصیت، هیجان و… تأثیرپذیرند.
۳
جلیلیان و همکاران، ۱۳۹۱
تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید
نتایج تحقیق: این مقاله به بررسی تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرف کنندگان ازطریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان پرداخته است. یافتههای پژوهش نشان داد تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر ابعاد ارزش ویژه برند؛ ابعادارزش ویژه برند به جز بعد آگاهی از برند بر قصد خرید و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی ازطریق ارزش ویژه برند بر قصد خرید اثر می گذارد.
۴
صحت و همکاران، ۱۳۹۱
بررسی نقش اصلی تبلیغات در صنعت بیمه
نتایج تحقیق: در این مقاله به ذکر این نکته پرداخته شد که شرکتهای بیمه به مسائل بازاریابی و تبلیغات توجه زیادی نمیکنند. در این مقاله سعی شد تا نقش تبلیغات در توسعه صنعت بیمه بررسی شود و از حوزه بازاریابی و تبلیغات و نیز آمیخته بازاریابی به صنعت بیمه نگاه شده است. نتایج این پژوهش گویای این بوده است که در زمینه تبلیغات بیمه فعالیتهای گستردهای صورت نگرفته واگر هم در این رابطه تبلیغاتی صورت گرفته به صورت کلی بوده است و دیگر اینکه باید به هر سه جنبه اصلی تبلیغات یعنی آگاهی دهنده، ترغیب کننده و یادآوری کننده در صنعت بیمه توجه نمود.
۵
حیدرزاده و حسنیپارسا، ۱۳۹۱
بررسی تاثیر ارزشهای لذتجویانه بر رفتار خرید مصرف کنندگان
نتایج تحقیق: در این پژوهش به بررسی تاثیر ارزشهای لذتجویانه بر گرایش فایدهباور، نوطلبی، آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)، واکنش به محرکهای ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی و همچنین نقش تعدیل کننده درآمد شخصی بر ارتباط بین ارزشهای لذتجویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری، پرداخته شد. بر اساس یافتههای پژوهش، با افزایش ارزشهای لذتجویانه، گرایش مصرف کنندگان به سمت ارزشهای فایدهباور کاهش مییابد. همچنین ارزشهای لذتجویانه تاثیر مثبتی بر افزایش نوطلبی، آگاهی از نام و نشان تجاری (برند) واکنش به محرکهای ترفیعات و ترجیح دادن برندهای خارجی دارد. از طرف دیگر، درآمد شخصی به عنوان متغیر تعدیل کننده بر ارتباط بین ارزشهای لذتجویانه و آگاهی از نام و نشان تجاری (برند)، یر مثبت می گذارد.
۶
دروی، ۱۳۹۱
نقش پیام تبلیغاتی رسانه بر روی رفتار مصرف کننده