۰۰۰۱/۰
۷۲/۰
فرهنگ
۷۲/۰- ۸۷/۰
۰۰۰۱/۰
۹۰/۰
محیط
۴۰/۰- ۸۷/۰
۰۰۰۱/۰-۰۲/۰
۸۷/۰
جو
۸۷/۰-۹۰/۰
۰۰۰۱/۰
۸۹/۰
۳-۶- روش جمع آوری اطلاعات
دراین پژوهش به منظور تهیه و تدوین مبانی نظری وسوابق تحقیقات انجام شده از روش کتابخانهای وبه منظورجمعآوری اطلاعات جهت پاسخگویی به سؤالات پژوهش، پس از اخذ مجوز از مسئولین دانشگاه شیراز و تعیین حجم نمونه، پرسشنامهها بین کارکنان دانشگاه شیراز توزیع وپس از تکمیل، گردآوری شد.
۳ – ۷- روش تجزیه و تحلیل دادهها
برای پاسخ به هر یک از سؤالات پژوهش از روشهای آماری نامبرده در مقابل هر سؤال استفاده شده است.
۳-۷-۱-تأثیر مبانی فردی رفتار سازمانی در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز به چه میزان است؟ (تی تست تک نمونه ای)
۳-۷-۲-تأثیر مبانی گروهی رفتار سازمانی در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز به چه میزان است؟(تی تست تک نمونه ای)
۳-۷-۳-تأثیر مبانی سازمانی رفتار سازمانی دررفتار کارمندان دانشگاه شیراز به چه میزان است؟(تی تست تک نمونه ای)
۳-۷-۴-آیا تفاوت معناداری بین میزان تأثیر عوامل بعد فردی در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز وجود دارد؟(تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر)
۳-۷-۵- آیا تفاوت معناداری بین میزان تأثیر عوامل بعد گروهی رفتار سازمانی در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز وجود دارد؟(تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر)
۳-۷-۶- آیا تفاوت معناداری بین میزان تأثیر عوامل بعد سازمانی رفتار سازمانی در رفتارکارمندان دانشگاه شیراز وجود دارد؟(تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر)
۳-۷-۷- آیا تفاوت معناداری بین میزان تأثیر مجموعه عوامل (فردی، گروهی و سازمانی)، در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز وجود دارد؟(تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر)
فصل چهارم
یافته های پژوهش
۴-۱ مقدمه
در این فصل یافتههای بدست آمده از اجرای ابزار پژوهش، مورد بررسی قرار گرفته و به ارائه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری دادههای پژوهش پرداخته شده و نتایج بصورت خلاصه ارائه گردیده است. برای تحلیل دادههای پژوهش از نرم افزارspss 16 استفاده شده است.
۴-۲- تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۲-۱- سؤال اول: تأثیر مبانی فردی رفتار سازمانی در رفتار کارمندان دانشگاه شیراز به چه میزان است؟
برای پاسخ به این سوال، از آزمون تی تک نمونهای استفاده شد.در این راستا میانگین نظرات کارمندان نمونه تحقیق در خصوص میزان تأثیر مبانی فردی رفتار سازمانی در رفتار آنان با مقدار Q3 طیف به عنوان معیار حد بالای تأثیر (Q3=4) مقایسه شد. با توجه به مقدار t محاسبه شده و معناداری آن در درجه آزادی ۲۴۹ میتوان گفت که مبانی فردی رفتار سازمانی تأثیر زیادی در رفتار کارمندان دانشگاه دارد.
جدول شماره(۴-۱): نتایج آزمون تی تک نمونهای جهت تعیین میزان تأثیر مبانی فردی رفتار سازمانی کارمندان با سطح بالا (Q3) و سطح متوسط(Q2)
مبانی رفتار سازمانی
بعد