۲۴
مستندسازی و نگهداری از تجارب آموخته شده در موفقیتهای مهم یا دلایل شکستها
۲۵
وجود ساز و کارهایی برای روزآمدسازی دانش ذخیره شده
منابع و مأخذ
الف:منابع فارسی
الوانی، سید مهدی؛ ناطق، تهمینه و فراحی، محمد مهدی(۱۳۸۶) نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مدیریت دانش سازمانی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره ۵: ۷۳-۳۵.
جاهد، حسینی(۱۳۸۸) طراحی مدل مفهومی ارتباط مدیریت دانش با سرمایه اجتماعی شناختی، مجموعه مقالات همایش های ملی مدیریت دانش و علوم ارتباطات، تهران: نشر کتابدار: ۲۷۳-۲۴۹.
حسن زاده، رضا (۱۳۸۵). مدیریت دانش در سازمان اطلاعات. موجود در سایت اینترنتی: www.hassanzadeh.com
دموری، داریوش؛ منصوری، حسین و طاهری دمنه، محسن(۱۳۸۸) بررسی ارتباط مدیریت دانش با سرمایه اجتماعی در دانشگاه اسلامی( از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه یزد)، مدیریت در دانشگاه اسلامی۴۱، سال سیزدهم، شماره ۱: ۶۴-۴۴.
رادینگ، آلن(۱۹۸۸) مدیریت دانش، موفقیت در اقتصاد جهانی مبتنی بر اطلاعات( ترجمه: لطیفی، محمد حسین(۱۳۸۳) تهران: انتشارات سمت.
رادینگ، آلن(۲۰۰۲) مدیریت دانش، ترجمه ی لطیفی، م(۱۳۸۴) تهران: نشر سمت.
رنانی، محسن(۱۳۸۵) نقش سرمایه اجتماعی در توسعه اقتصادی، فصلنامه دریچه، شماره ۱۰.
سالیز، ادوارد؛ جونز، گری. مدیریت دانش در سازمانهای آموزشی. ترجمه محمدرضا آهنچیان و رضوان حسین قلیزاده، تهران: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ۱۳۸۷.
عطاپور، هاشم (۱۳۸۸). بررسی و تحلیل عوامل موثر بر چرخه مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی (مطالعه موردی کتابخانه های مرکزی دانشگاه های تهران)، مجموعه مقاله های همایش ملی مدیریت دانش و علوم ارتباطات، تهران: نشر کتابدار، صص ۳۵۹- ۳۴۷.
فیلد، جان(۱۳۸۶) سرمایه اجتماعی، اعتماد و دموکراسی، ترجمه: غفاری، غلامرضا؛ رمضانی، حسن، تهران: انتشارات کویر.
قلیج لی، بهروز(۱۳۸۸) مدیریت دانش، فرایند خلق، تسهیم و کاربرد سرمایه فکری در کسب و کارها، تهران: انتشارات سمت.
کاوسی، اسماعیل(۱۳۸۶) طراحی الگویی برای اندازه گیری سرمایه اجتماعی، پایان نامه دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحققات تهران.
مارکوارت، مایکل(۲۰۰۲) ایجاد سازمان یادگیرنده، ترجمه: زالی، محمد رضا(۱۳۸۵)، تهران: انتشارات مرکز کار آفرینی دانشگاه تهران.
مرجایی، سید هادی(۱۳۸۳) آموزش عالی کانون توسعه سرمایه اجتماعی، مجموعه مقالات همایش آموزش عالی و توسعه پایدار، جلد اول، تهران: انتشارات موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی و انجمن آموزش عالی ایران.
نصر اصفهانی، علی، انصاری، محمد اسماعیل؛ شائمی بزرگی، علی و آقاحسینی، حسین(۱۳۸۹) بررسی سرمایه اجتماعی سازمانی در سازمان های خدماتی استان اصفهان( با رویکرد آموزه های مدیریت در آثار سعدی)، جامعه شناسی کاربردی، سال بیست و دوم، شماره پیاپی ۴۱، شماره اول، سال اول: ۱۳۴-۱۰۷.
هویدا، رضا؛ سیادت، سید علی؛ نیکبخت، اکرم و مقدم، اعظم (۱۳۸۹). پارادایم مدیریت دانش، اصفهان: نشر ارکان نوین.
ب: منابع لاتین
Adler, P.S. & S. Kwon (2002). Social Capital: Prospects for a New Concept, Academy of Management Review, Vol. 27, No. 1, p. 17-40.
Bhatt, G.D (2001). Knowledge Management in Organizations: Examining the Interaction between Technologies, Techniques and People, Journal of Knowledge Management, Vol. 5, No. 1, p. 68-75.
Chen J. & Z. Zhu & H. Xie Yuan (2004). Measuring Intellectual Capital: a New Model and Empirical Study, Journal of Intellectual Capital, Vol. 5. No. 1. p. 195-212.
Das, T.K. & B.S. Teng (2002). Alliance Constellations: a Social Exchange Perspective Academy of Management Review, No. 27, p. 445-456.
Jarevnpa,E, & immonen, S (2009) social capital and knowledge management of organization network, Helsinki university of technology finland.
Landry, R. & Amara, N. & Lamari, M (2002). Does social capital determine innovation? To what extent, Technological Forecasting & Social Change, No. 69, p.681–۷۰۱.
Lang, j.(2001) managerial concerns in knowledge management. Journal of knowledge management, vol, 5, N,1,pp 43-57.
Lazarova,M. & Taylor, S,(2009)boundary lees careers, social capital and knowledge management, implication for organization performance, journal of organization behavior,30: 119-139.
Malhotra, y,(1998) deciphering the knowledge management hype, journal for quality & participation, vol,21,N,4,pp 58-60.