ساختار
طراحی ساختاری حرفه ای بر اساس معیارهای فیفا و ای اف سی برای تمامی ارکان باشگاه
ایجاد استانداردها و گواهی نامه های کیفیت از طرف سازمان لیگ برای ارتقای باشگاه ها
ایجاد ساختار حرفه ای برای بازیکنان، مربیان وتیم (حضور حرفه ای)
تفکر مدیریت برند
ایجاد واحد مدیریت برند باشگاه و لیگ
برنامه ریزی ایجاد تجربیات مثبت هواداران به عنوان هوادار و تماشاچی
تعیین فلسفه برند باشگاه
استفاده از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و خدمات موبایل به علت استفاده همه گیر، آسان و ارزان (حضور در زندگی افراد)
برقراری ارتباط بین اهداف و فلسفه باشگاه با ارزش ها ی جامعه
اطلاع رسانی مطلوب و رگیر کردن هواداران در مسایل باشگاه
استفاده از پیشینه، تاریخچه، رویدادهای نوستالژیک و اسطوره های باشگاه برای حفظ هواداران
ایجاد تصویر مناسب از ورزشگاه (جذابیت، مدرن بودن)
تغییر لوگو و تصویر برند با توجه به پایش تغیرات فرهنگی و تمایلات مخاطبان
طراحی شخصیت مورد نظر باشگاه و تدوین برنامه های مناسب برای القای آن به مخاطب
طراحی نمادها، عروسک ها، ارزش های خاص، شعار، سرود، لباس ویژه، محصولات تشویقی و منحثر به فرد طرفداران
ایجاد تنوع جذابیت ها با توجه به تنوع بازرا هوادار و انگیزه های آن ها
شناسایی ارزش ها و نیازهای مخاطب و احترام به آن
توجه به دغدغه های اجتماعی
تدوین برنامه های مختلف باشگاه بر اساس فلسفه و اهداف برند
وارد نشدن در حواشی فوتبال و مدیریت حواشی در رسانه ها
انتقال ندادن مشکلات مالی و حقوقی در رسانه ها
ایجاد واحد تفکر خلاق در باشگاه
همکاری با سایر برندهای مطرح (باشگاه ها، هنری، صنعتی)
انتخاب ابزارهای مناسب ارتباطی با مخاطب برای انتقال تفکرات برند باشگاه
توسعه برند در صورت موفقیت در حیطه فعلی فعالیت
استفاده از نمادها و ارزش های محل قرارگیری باشگاه برای جذب هواداران محلی
بازاریابی
خرید بازیکنان و مربیان محبوب و باکیفیت خارجی
ایجاد واحد روابط عمومی قوی
ایجاد واحد تخصصی بازاریابی برای باشگاه ها و لیگ
تعیین اهداف بازاریابی بر اساس سند توسعه باشگاه
برون سپاری برنامه های بازاریابی به شرکت های تخصصی
مشاوره از افراد و سازمان های متخصص حرفه ای
جمع سپاری برخی امور غیرفنی به هوادران
تحلیل بازار و تعیین بازار هدف
استفاده از استراتژی های بازار یابی با توجه به تحلیل بازار و مشتریان
چریکی نفوذ سریع در بازار کوچک (باشگاه های کوچک)
بازاریابی ویروسی (باشگاه های پرطرفدار)
بازاریابی پنهان (تیم های کوچک در سطح داخلی، تیم بزرگ در سطح بین المللی)
بازاریابی شبکه ای (تیم های پرطرفدار و کوچک)
بازاریابی سبز (تیم های کم طرفدار)