۰۰۰۱/۰
۴
۳۱/۳۴
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
دانش محتوایی فناورانه
۱۶/۲
۶۸/۰
۳
۴۷/۱۲
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
۴
۳۷/۲۷
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
دانش تربیتی فناورانه
۲۱/۲
۶۵/۰
۳
۲۱/۱۲
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
۴
۷۴/۲۷
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
دانش محتوایی تربیتی فناورانه
۰۸/۲
۶۳/۰
۳
۷۶/۱۴
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
۴
۸۱/۳۰
۱۰۲
۰۰۰۱/۰
۴-۱-۲-۳- سوال سوم: نوع غالب اهداف تدریس از دیدگاه اعضای هیأت علمی کدام
است؟
برای پاسخگویی به این پرسش، داده های مربوطه با بهره گرفتن از روش تحلیل واریانس اندازه گیریهای مکرر و آزمون تعقیبی بونفرونی تحلیل شد که نتایج آن در جدول شمارههای (۴-۵) و (۴-۶) ارائه شده است. براساس جدول شماره (۴-۵)، بالاترین میانگین اهداف تدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شیراز مربوط به هدف دانش و مهارت های یک رشته به صورت موضوعی (۳۱/۲) و پایینترین میانگین اهداف تدریس اعضای هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان شیراز مربوط به هدف مهارت های سطح برتر تفکر (۸۲/۱) میباشد که با توجه بهF (24/22) در درجات آزادی (۵ و ۱۰۲)، تفاوت بین میانگینها در سطح ۰۰۰۱/. معنی دار است.اهداف تدریس به ترتیب اولویت عبارتند از: اهدافدانش و مهارت های یک رشته به صورت موضوعی، ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد، آمادگی شغلی، رشد فردی، مهارت های اساسی موفقیت تحصیلی و مهارت های سطح برتر تفکر. آزمون تعقیبی بونفرونی نشان داد که تفاوت بین میانگینهای اهداف مهارت اساسی موفقیت تحصیلی با مهارت های سطح برتر تفکر، دانش و مهارت های یک رشته به صورت موضوعی با مهارت های سطح برتر تفکر، ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد با مهارت های سطح برتر تفکر، آمادگی شغلی با مهارت سطح برتر تفکر، رشد فردی با مهارت سطح برتر تفکر، دانش و مهارت های یک رشته به صورت موضوعی با مهارت های اساسی موفقیت تحصیلی، ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد با مهارت های اساسی موفقیت تحصیلی، آمادگی شغلی با مهارت های اساسی موفقیت تحصیلی، رشد فردی با دانش و مهارت یک رشته به صورت موضوعی، رشد فردی با ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد و رشد فردی با آمادگی شغلی معنی دار میباشد ولی تفاوت بین میانگینهای اهداف ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد با دانش و مهارت یک رشته به صورت موضوعی، آمادگی شغلی با دانش و مهارت یک رشته به صورت موضوعی، آمادگی شغلی با ارزشهای تحصیلی و هنرهای آزاد و رشد فردی با مهارت های اساسی موفقیت تحصیلی معنیدار نمی باشد.